autorehabilitačná zostava

autorehabilitačná zostava

Cieľom autorehabilitačnej, alebo harmonizačnej, zostavy je pomocou cvikov pôsobiť na spriechodnenie kĺbov a svalov cez ktoré prechádzajú naše energetické dráhy podľa Tradičnej čínskej medicíny a Čchi kungu nazývané meridiány, alebo podľa Jógy a Ajurvédy – nádí. Pri jednotlivých polohách môžete cítiť rôzne prejavy: od neohybnosti vášho tela v kĺboch, pocitu stuhnutosti svalov a šliach, mravenčenie na určitých častiach tela, teplo, alebo príjemné  uvoľnenie zväčša po dokončení cviku. Nepríjemné pocity zväčša poukazujú na bloky, obmedzenia v prúdení vitálnej energie v našom tele. Vitálnej energii sa hovorí v čínskej kultúre Čchi a v indickej kultúre Prána. V našej tradičnej kultúre sa jej hovorilo Živa, ako sila oživujúca naše telo.

Pomocou týchto cvikov si môžete na jednej strane diagnostikovať, alebo otestovať vitalitu – životaschopnosť jednotlivých dráh a na druhej strane zároveň pôsobiť na obnovenie, oživenie energie, sily, vo vašich energetických dráhach, čím dokážeme priamo pôsobiť aj na naše orgány. Cvičte s citom, vnímajte momentálne možnosti vášho tela, do polôh prechádzajte pomaly a plynule. Premáhanie sa do pozícií ako ich vidieť na obrázku by mohlo vyvolať pre vaše telo ešte väčšie napätie, stres, čím by ste docielili pravý opak. Pravidelným cvičením zostavy môžete pozitívne pôsobiť na zlepšnie vášho zdravia, ovplyvňovať funkcie vašich orgánov a odstraňovať ich prípadné potiaže. Časom naozaj pocítite väčšiu pružnosť a vitalitu vo vašom tele a obnovenia vašej celkovej harmónie.

Pre dosiahnutie najlepších účinkov zostavy je vhodné ju cvičiť ráno a večer. Každý cvik zodpovedá konkrétnemu orgánu a každý orgán má svoju aktívnu fázu v určitej časti dňa približne v dvojhodinovom intervale. Zostava na obrázku hore začína cvikom na dráhu žalúdka, ktorý je aktívny približne od siedmej do deviatej hodiny ráno. Takže ak začínate cvičiť v tomto čase, začnite týmto cvikom. Ak začínate neskôr, alebo skôr, začnite zostavu cvičiť cvikom, ktorý zodpovedá danému času počas dňa.

Detailný popis cvikov nájdete v knihe Autorehabilitační sestava [10], alebo na nasledujúcich dvoch listoch ktoré si môžete vytlačiť na jednu A4 obojstranne:

Autorehabilitačná zostava s popisom – predná strana
Autorehabilitačná zostava s popisom – zadná strana

 

Prípadne verzia pre tlač bez popisov:

autorehabilitačná zostava - vhodná na vytlačenie
Autorehabilitačná zostava

Leave a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *